ביום חמישי שעבר היה לי יום עבודה מיוחד במינו. הגעתי בבוקר לגני תקווה ונהניתי מכל רגע משלוש השעות שביליתי במקום. במקום נפגשו 25 תלמידים בכיתה ט' מחט"ב אבן סינא בכפר קאסם עם תלמידים של חט"ב ראשונים במקום. הגעתי כאורחת: נועה שפירא ואינסאף שוואנה עשו את כל העבודה מול המורים בתי הספר.
התלמידים של שני בתי הספר זכו להכנה מאוד משמעותית של מורי האזרחות שלהם מתת שטיין ובילאל סרסור. גם מנהל חט"ב כפר קאסם הגיע למפגש יחד עם יו"ר ועד ההורים. ההתגייסות של שני מנהלי בתי הספר היתה חשובה כי היא סימנה לתלמידים של שני בתי הספר שהמנהיגות הבית ספרית רוצה בדיאלוג.
"אם תרצו – אין זו אגדה" כך אמר חוזה המדינה תיאודור בנימין זאב הרצל, ובמילים אלו פתח נאשד בדיר מנהל בית הספר אבן-סיינא מהעיר כפר קאסם הסמוכה לגני תקוה את היום. יו"ר ועד ההורים ד"ר עבד אלוהאב ח'יר אללה (רופא שניים במקצועו הוסיף) : "טיפול שורש. זה מה שצריך לעשות כאן. צריך להבין שאין כל סיבה שלא נכיר זה את זה, נתקרב זה לזה ונבין שכולנו גרים באותה מדינה ועם אותם אינטרסים. לחיות. לחיות בשלום."
מנהלת ביה"ס גלית בר-אל סיכמה את היום: "התלמידים שכותבים בעיתון מקום מכאן מימשו היום את החזון הבית ספרי שמדבר על שיח, פלורליזים, הכרת השונה ומעורבות אזרחית. תודה למורה מתת שטיין ,המלווה את התכנית יחד עם נועה שפירא ממט"ח ומורי אזרחות מכפר קאסם. התלמידים לא רק לומדים אזרחות, הם בעיקר עושים וחווים אזרחות פעילה. בעתיד גם אנו נצא לכפר קאסם." אני ממליצה להתרשם מהסיכום שכתבה מתת שטיין המורה לאזרחות הנהדרת!
"אם תרצו – אין זו אגדה" כך אמר חוזה המדינה תיאודור בנימין זאב הרצל, ובמילים אלו פתח נאשד בדיר מנהל בית הספר אבן-סיינא מהעיר כפר קאסם הסמוכה לגני תקוה את היום. יו"ר ועד ההורים ד"ר עבד אלוהאב ח'יר אללה (רופא שניים במקצועו הוסיף) : "טיפול שורש. זה מה שצריך לעשות כאן. צריך להבין שאין כל סיבה שלא נכיר זה את זה, נתקרב זה לזה ונבין שכולנו גרים באותה מדינה ועם אותם אינטרסים. לחיות. לחיות בשלום."
מנהלת ביה"ס גלית בר-אל סיכמה את היום: "התלמידים שכותבים בעיתון מקום מכאן מימשו היום את החזון הבית ספרי שמדבר על שיח, פלורליזים, הכרת השונה ומעורבות אזרחית. תודה למורה מתת שטיין ,המלווה את התכנית יחד עם נועה שפירא ממט"ח ומורי אזרחות מכפר קאסם. התלמידים לא רק לומדים אזרחות, הם בעיקר עושים וחווים אזרחות פעילה. בעתיד גם אנו נצא לכפר קאסם." אני ממליצה להתרשם מהסיכום שכתבה מתת שטיין המורה לאזרחות הנהדרת!
אבל הכי נהניתי מהקשבה לתלמידים בקבוצות הקטנות. הן שאלו אחד את השני שאלות רבות על בית ספר, על היחסים בינו לבינה, על המנהגים והדת. התלמידים מכפר קאסם שאלו את עמיתיהם אם הם כבר פגשו ערבים. עבור רוב תלמידי גני תקווה זאת היתה הפעם הראשונה. תלמידי גני תקווה מאוד התפעלו מרמת העברית הגבוהה של התלמידים מכפר קאסם וחלקם תהו מדוע גם הם לא מתחילים ללמוד ערבית מוקדם ולא רק בכיתה ז'.
מתן שאל את רמזי אם הוא יכול להתחבר להמנון "התקווה" ורמזי השיב: "אנחנו לא מתחברים אליה כי "התקווה" לא קשורה אלינו ואין בה דבר שנוגע לנו. אולי, אם יהיה בה "בית" הקשור אלינו, נקבל את התקווה, וזה ייתן לנו שוויון, כי סוף סוף היחס אלינו יהיה שווה ליחס ליהודים. כולנו בני אדם, ועלינו לפתור את הבעיות בינינו. כך נחיה יחד כיחידת כוח."
שמות הכתבות חושפים את הגילוי : אנחנו לא כל כך שונים!
לעיונכם:
תגובה 1:
בהחלט מפגש מעורר תקווה. יצאתי משם עם הרגשה נפלאה, נהניתי מכל רגע, והתמלאתי תקווה וכוח להמשיך ולשאוף לעתיד טוב יותר לילדינו. אני גאה בתלמידי הראשונים מגני תקווה וגאה בתלמידי אבן סינא מכפר קאסם. רואה בכם המובילים לשינוי חיובי ותורם בחברה ובמדינה.
יישר כוח לצוות המורים למנהלים וצוות מטח ובמיוחד למרים שמעודדת ותומכת ויוזמת ומלווה אותנו מההתחלה עד הסוף.
הוסף רשומת תגובה